laget.se fortsätter framåt i en rasande fart och förstärker med ytterligare personal! Det sjunde tillskottet i år är Alexander Wallin som kommer att jobba som Front-end Developer på laget.se-kontoret i Örebro.

Hej Alexander! Varmt välkommen till laget.se!
– Tack tack!

Klassisk fråga: Hur känns det?
– Näe, det känns jättefint! Pucken är i rullning och blicken framåt.

Berätta gärna om din idrottsbakgrund.
– Under min ungdom spelade jag fotboll och hockey, där det förstnämnda var den större passionen. Annars är jag en typisk mångsysslare som gillar sport i stort, gärna med mycket finess och noll våld. Jag känner även stor vurm för folkrörelsen pingis, som följt mig genom livet, och jag den!

Vad tycker du är det bästa med tjänsten laget.se?
– För mig som anställd: syftet och målgruppen. Att utveckla en produkt som är till för att underlätta och förbättra förenings- och idrottslivet för alla de människor som engagerar sig där känns både spännande och givande. Målgrupp: alla, liksom. Jag är själv föreningsmänniska som gillar folk, och här kommer jag få utlopp för det!

Vill du hälsa till någon?
– Ja! Jag vill hälsa till mig själv att om jag någon gång lyckas resa tillbaka i tiden ska jag resa till idag och ändra det här svaret genom att ta bort det sista

Vi avslutar intervjun med fem snabba frågor (Alexanders svar skrivna i fet stil):

Peter Forsberg eller Tomas Brolin?
Korv med bröd eller mazarin i paus?
Vinna med 1-0 eller 10-9?
På spåret eller Melodifestivalen?
laget.se eller lapp i ryggsäcken?