År 2013 hade laget.se i snitt 1 189 845 unika besökare per månad. Under 2014 ökade siffran till 1 569 716 vilket innebär en trafikökning med 32 %.

– Dels beror trafikökningen på nya klubbar som väljer laget.se för att de gillar helhetslösningen vi levererar. Att man som förening kostnadsfritt kan göra allt från att skicka sms till att fakturera medlemmar är något som uppskattas och som vi är väldigt stolta över, säger Mikael Blix, VD på laget.se

Det kan även bero på fler saker fortsätter Blix.

– Vi tror att fler blir medvetna om och tycker det är kul att till exempel en delning av en nyhet eller ett videoklipp i sociala medier kraftigt kan öka trafiken till en klubb- eller lagsida.

Tips för en ökad besöksstatistik:

1. Lägg till alla medlemmar (Administratör)
Lägg till alla spelare och ledare med e-postadress och mobiltelefonnummer. För barn- och ungdomslag är det också viktigt att lägga till minst en förälder per spelare. På klubbsidor lägger man till styrelse, personal, stödmedlemmar med flera.

2. Använd appen
Uppmuntra era medlemmar att använda laget.se-appen; ett smidigt sätt att hitta information direkt i sin iPhone eller Android. Sök efter laget.se i App Store eller Google Play.

3. Lägg upp nyheter löpande (Administratör)
Lägg upp nyheter på er lagsida. Då ökar du anledningen för spelare, andra ledare, föräldrar och andra intresserade att besöka lagsidan ofta vilket gör det enklare att nå ut med information.

4. Sprid era nyheter och videoklipp
Sprid info om er klubb- eller lagsida i sociala medier. Med en enkel delning till Facebook av till exempel en nyhet kan trafiken öka avsevärt.

5. Fyll på kalendern (Administratör)
Fyll på kalendern med alla inplanerade träningar, matcher och andra aktiviteter. För att lägga till en match skapar du först en serie och adderar sedan matcherna i den.