Har du som administratör svårt att veta hur du ska göra med inlånade spelare eller har du kanske någon i ditt lag med skyddad identitet? Med de nya synlighetssalternativen för medlemmar löser ni problemen.

Det finns fyra olika nivåer för Synlighet:

Standard:
Det vanliga. Medlemmen syns för besökare (i Truppen med mera) och får all information.

För inloggade:
Spelaren visas endast för inloggade medlemmar på aktuell klubb-/lagsida och får all information.

Skyddad:
Spelaren visas endast i Admin för inloggad administratör på aktuell klubb-/lagsida och får all information. Användbart om t.ex. en medlem har skyddad identitet.

Inlånad:
En Inlånad spelare eller ledare kan kallas till en aktivitet (Silverpaketet) och registreras för närvaro. Spelaren/ledaren får inga automatiska notiser från sidan och visas endast publikt i poängligan. Bra alternativ för de spelare som inte tillhör laget men ofta lånas in till träningar/matcher.

Såhär ställer du in Synlighet:

För att ställa in rätt synlighetsalternativ loggar du in på sidan och klickar på Admin > Medlemmar > personens namn > Redigera.

Lycka till!