Har du fått dubbla användarkonton på laget.se? Såhär rättar du till problemet.

Om samma e-postadress finns tillagda på flera konton samtidigt kan du bland annat få problem med att svara på kallelser (silverpaket), logga in på laget.se och att e-postutskick inte kommer fram som de ska.

Så hanterar du dubbla användarkonton

När du försöker logga in så kommer du få upp information om de olika konton som hittats. Följ instruktionerna nedan.

Steg 1: Gör dina val

Gör valen på följande vis:

Ditt eget namn = Välj JAG
Ditt barns namn = Välj Mitt BARN
Din partners namn eller annan/okänd = Välj INTE jag eller mitt barn

Gör valen enligt ovan och klicka på Nästa steg.

Observera! Du och ditt barn ska alltså inte ha ett gemensamt konto i laget.se. Däremot ligger du som förälder kopplad till barnet och kommer därför ändå få den information du behöver.

Steg 2: Kontrollera dina uppgifter

Kontrollera och komplettera dina egna uppgifter i nästa steg, välj ett lösenord och intyga att det är dina egna personuppgifter.

Sen var det klart!

Förening/klubb som inte är aktuell längre?

Ligger du tillagd i en grupp eller förening där du inte är medlem längre? Kontakta dem direkt och be dem plocka bort dig från gruppen/föreningen i laget.se. Kontaktuppgifter brukar finnas under menyvalet Kontakt på deras laget.se-sida.

Bra att veta!

Om ditt barn inte har någon egen e-postadress ska e-postfältet lämnas TOMT på barnets användarkonto. Föräldrar ska i stället kopplas till barnet på det här sättet (för administratörer).

Uppstår problem på vägen? Kontakta oss på support@laget.se / 019-15 44 00 så hjälper vi dig.