Det är inte ovanligt att det kan bli en hel del fixande gällande matchers när, var och hur. Har en match i er importerade serie blivit flyttad? Se bara till att informationen ändras hos förbundet så ändras det automatiskt i laget.se.

De importerade serierna uppdateras automatiskt varje natt så i de flesta fall behöver du inte göra något alls när en match ändras. Det finns dock vissa situationer som kräver viss handpåläggning.

Påskynda uppdatering

Har du bråttom kan du påskynda uppdateringen från förbundet (om du inte vill vänta över natten) genom att via en dator klicka på Serier/cuper i Admin > Klicka på aktuell serie och Redigera > Uppdatera serie.

Om matchen är borta

Har någon hunnit plocka bort matchen för att inte ha fel information i kalendern? Då behöver du spara om den för att den ska dyka upp igen. Det gör du via en dator:

Klicka på Admin > Serier/cuper > Klicka på aktuell serie och Redigera > Leta upp matchen i listan och klicka Redigera resultat > Spara matchen utan att ändra något. Nu har en ny matchaktivitet skapats och syns i Kalendern.

Kallelser för flyttad match

Om ert lag har silver- eller guldpaket och ni redan hunnit skicka ut en kallelse för aktiviteten innan ändringen är gjord så är den bästa lösningen att ta bort matchen under Aktiviteter i Admin. Skapa sedan en ny aktivitet som i punkten ovan och gör därefter en ny kallelse med den ändrade tiden.

Möjlighet till serieimport finns för Fotboll/futsal, Hockey, Innebandy och Handboll. Saknas er serie? Skicka ett ärende till oss med en länk till serien hos förbundet så lägger vi till den.