Vi har nu gjort en hel del justeringar i vår domänhantering för att det ska bli lättare och bättre för er som användare.

Som ni säkert har koll på så har varje sida på laget.se en adress som är www.laget.se/SIDAN. Att koppla en domän till sin sida är ju heller inget problem men detta har då gjort att man både kunnat använda er domän samt vår adress för att komma in på samma sida. Detta kan spontant ses som bra men kan också leda till en del förvirring över vilken adress som är korrekt. Ännu viktigare är att Google aldrig gillar att samma sida har två olika adresser.

Den förändring vi nu gjort gör att om ni har en domän kopplad till ex. er klubbsida och försöker gå in på sidan via www.laget.se/SIDAN så kommer vi automatiskt skicka besökaren till www.ERDOMÄN.se. Detta skapar bättre tydlighet för besökare och bättre förutsättningar för att synas mer via sökmotorer.

Ytterligare i dagens uppdatering
• Löst ett problem i Internet Explorer 8 som gjorde att HTML-koden för ex. fetmarkering hamnade fel i vissa fall.
• Om man skapat en serie och lagt till 8 lag och sedan tagit bort den 7:e så har detta gjort att det sista laget i serien inte sparats. Detta är nu fixat!
• Om man manuellt försökt skriva in ett datumintervall på händelser som varit mer än det tillåtna 14 dagar så har det i vissa webbläsare visats ett otydligt fel. Detta är nu korrigerat.
• I en tidigare flytt till nya servrar så hade ett 100-tal bilder fördelade på några olika sidor inte kommit med korrekt. Vi har nu gjort en återimport av detta så att bilderna ligger med korrekt.
• Korrigerat ett sällsynt fel som uppstod för vissa användare när man klickar på ”Fler anmälningsbara händelser” via användarbaren.

Ha nu en riktigt bra helg så kör vi vidare nästa vecka med nya uppdateringar och funktioner för att göra laget.se ännu bättre!