Vet du att du som Klubbadministratör kan ge andra medlemmar samma administrativa rättigheter som du själv har? Om fler blir Klubbadministratörer får fler ut mer av produkten samtidigt som ni sparar tid genom att hjälpa varandra.

Personer som kan passa i rollen som Klubbadministratör är bland annat kanslister, aktiva styrelsemedlemmar och kassörer. Självklart går det också bra att lägga till någon annan IT-kunnig i föreningen (behöver inte vara med i styrelsen) som Klubbadministratör. Kanske utnämna en Webbansvarig?

För att göra någon till övergripande Klubbadministratör ser du först till att medlemmen är Administratör i klubben. Efter det kommer alternativet Klubbadministratör bli synligt för dig att bocka i under medlemmens profil: Admin > Medlemmar > Klicka på personens namn och Redigera.

Fördelar med att vara Klubbadministratör:

Vi på laget.se rekommenderar varje klubb att utnämna 3-6 Klubbadministratörer. Har ni ingen Klubbadministratör idag? Fyll i dokumentet nedan och skicka till oss.

• Utnämning av Klubbadministratör (PDF)

Klubbadministratörer skapar dels ordning och reda men bidrar också till ökad trygghet för alla inom klubben!

På samma sett som man ger någon rättigheter kan man också plocka bort dem.