En av de viktigaste uppgifterna för lagadministratörer är att fylla medlemslistan med spelare, ledare och föräldrar.
 
Att medlemmarna läggs till i systemet är en förutsättning för smidig kommunikation och administration för ert lag. Här läser du om hur du gör detta enkelt och korrekt.
 

För barn- och ungdomslag

  1. Logga in på aktuellt lag och klicka på Admin > Medlemmar > Lägg till medlem.
  2. Fyll i personnummer och klicka på Sök/Skapa ny. Fyll på med namn och andra uppgifter (fyll inte i förälders e-post) och Spara. Finns medlemmen redan i systemet? Klicka på profilen som dyker upp, redigera uppgifterna för ert lag och Spara.
  3. Lägg till minst en förälder för varje spelare som medlem på samma sätt. Här väljer du rollen Förälder och får därefter välja att koppla till rätt barn. Föräldrar skall läggas till med e-post. Att lägga till två föräldrar gör verktyget dubbelt så kraftfullt.
  4. Gå in på varje förälder och lägg till mobiltelefonnummer.


Exempel på medlemslista för barn- eller ungdomslag.
 

För seniorlag

  1. Logga in på aktuellt lag och klicka på Admin > Medlemmar > Lägg till medlem.
  2. Fyll i personnummer och klicka på Sök/Skapa ny. Fyll på med namn och e-post och Spara. Finns medlemmen redan i systemet? Klicka på profilen som dyker upp, redigera uppgifterna för ert lag och Spara.
  3. Gå in på varje spelare och lägg till mobiltelefonnummer.


Exempel på medlemslista för seniorlag.
 

Varför lägga till alla medlemmar?

  • Medlemmarna kan logga in och använda appen
  • De får notiser när något händer i laget
  • Truppen presenteras på hemsidan vilket skapar delaktighet
  • Ledares kontaktuppgifter blir lättillgängliga
  • Ni får er egen kontaktbok i appen som alla i laget kan nå
  • Verktyget blir mer kraftfullt för dig som administratör