Nu har vi uppdaterat medlemsregistret med en del spännande och efterfrågade nyheter. I det här inlägget kan du läsa mer. Medlemsregistret nås av övergripande klubbadministratörer och medlemsansvariga i föreningen. Läs mer om behörigheten här.

Här nedan listar vi nyheterna:

Personhistorik på alla i föreningen
När lades en spelare till i F04 och när togs en förälder bort ur P03? Gå till medlemsregistret och håll musen över infoknappen längst ut till höger för att se historiken (fylls på löpande från nu och framåt).

Addera flera samtidigt till ett annat lag
Flyttar ni upp sju juniorer till A-laget efter säsongen? Filtrera fram och markera dessa spelare, klicka på “Verktyg” och sedan “Lägg till som” för att lägga till dem i ett nytt lag snabbt och enkelt.

Ta enkelt bort personer från föreningen
Nu behöver du inte längre lämna medlemsregistret och klicka dig till rätt lag för att ta bort en eller flera personer ur föreningen. Markera personerna och välj “Radera” under “Verktyg”.

De ledarna tar bort i lagen finns kvar i medlemsregistret
Nu får du koll på vilka som lämnat föreningen. Använd modulen “Personer som saknar roll” i översikten för att se vilka som inte längre har någon roll i föreningen. Använd de tre knapparna längst ut till höger på varje rad för mer info.

Nya snabbfiltreringsknappar
I modulen ”Personer per roll” längst ner till vänster i översikten kan du nu enkelt få en filtrerad lista med dessa personer genom att klicka på rollen. Är exempelvis rätt personer tillagda i styrelsen?

Ny Rensa filter-knapp
Den nya knappen som ligger i höjd med sökrutan gör det enkelt att nollställa dina filterinställningar om du vill återgå till att söka eller arbeta med hela urvalet av personer.

Mer information i tillväxtmodulen
Längst ner till höger på översikten finns tillväxtmodulen som visar på hur er utveckling av antal medlemmar och personer sett ut historiskt. Från nu visas all data från februari i år och framåt vilket gör modulen mer intressant för varje månad som går.

Hoppas några av nyheterna ska kunna hjälpa er i föreningsarbetet!

Förutom översikt och medlemsregister, vad vill du ska bli nästa stora funktion i det här verktyget? Vi vill erbjuda ett komplett klubbadministrationsverktyg som inte bara rör medlemshanteringen och är därför nyfikna på vad du tycker. Skicka gärna ett mejl till support@laget.se. Vi är tacksamma för din feedback!