Har ni spelare som inte tillhör laget men ofta lånas in till träningar och/eller matcher? Lägg till dem som inlånade spelare.

Att vara inlånad spelare i ert lag innebär att medlemmen:

• Kan kallas till en aktivitet. Laget behöver ha silver- eller guldpaket för att använda kallelsefunktionen.
  • Kan registreras för närvaro.
  • Inte får automatiska notiser (för upplagd nyhet med mera) från laget.
  • Inte visas publikt i exempelvis Truppen. Spelaren syns endast i en eventuell poängliga.

Så lägger du till en inlånad spelare

Logga in på ditt lag och lägg till medlemmen under Admin > Medlemmar > Lägg till medlem.

Den aktuella spelaren finns ofta tillagd i klubben sedan tidigare vilket innebär att du bara behöver fylla i personens personnummer, klicka på sök och lägga till personen som dyker upp i laget. Bocka i rutan Inlådan spelare/ledare och Spara.

För att markera befintlig medlem som inlånad spelare

Logga in på ditt lag och klicka på Admin > Medlemmar > personens namn > Redigera > Klicka i rutan Inlånad spelare/ledare > Spara.