Engagerade medlemmar är en förutsättning för att en förening ska fungera på bästa möjliga sätt. Är du en fena på administration, webbtjänster eller är att skriva din grej?

Att engagera sig kan utöver att vara roligt, också ge en mängd olika erfarenheter som kan vara värdefulla för dig senare i livet!

Vare sig du har mycket eller lite tid att bidra med så är varje insats viktig – tillsammans blir ni starkare. Ta reda på vad just du kan göra för att hjälpa till i din förening.

Vad du kan hjälpa klubben med i laget.se

Administratör på klubbsidan:

• Göra utskick till hela föreningen med några klick
  • Publicera klubbnyheter
  • Fota/filma och publicera
  • Starta nya lag i föreningen
  • Lägga till medlemmar, aktiviteter, sponsorer med mera

Övergripande klubbadministratör:

• Lägga till, flytta och ta bort medlemmar i hela föreningen
  • Hjälpadministratör för alla lag i föreningen
  • Filtrera fram smidiga medlemslistor för olika sammanhang
  • Hålla koll på medlemsstatistik och rapporter
  • Redigera medlemsuppgifter
  • Fakturera medlemmar, hålla koll på avgifter med mera

För att du ska bli administratör ska en befintlig sådan lägga till dig som medlem på klubbsidan och bocka i rutan Administratör under Admin > Medlemmar > Klicka på ditt namn och Redigera.

När du väl är administratör kan en övergripande klubbadministratör bocka i rutan Klubbadministratör för dig så att du får samma behörighet. Ni kan även fylla i dokumentet nedan och skicka till oss.

• Utnämning av Klubbadministratör (PDF)

Vi på laget.se rekommenderar att varje klubb har flera administratörer som kan hjälpa till i föreningen. Det gör att några få inte behöver ta hela ansvaret och gör föreningen mindre sårbar.