Sedan tidigare har du som klubbadministratör eller medlemsansvarig i föreningen enkelt kunnat exportera listor från ert medlemsregister i laget.se. Nu får du även med telefonnummer och e-postadress i exporten.

Efter önskemål så har vi nu inkluderat telefonnummer och e-postadress när du exporterar en lista från medlemsregistret. Det är dock bra att tänka på att hantera uppgifterna varsamt. Bland annat på grund av den nya GDPR-lagen.

Så exporterar du listor:

1. Navigera till ert medlemsregister genom att logga in på klubben > Admin > Till registret (orange knapp)
  2. Klicka på fliken Medlemsregister och använd filtret för att få fram rätt personer, eller gå till steg 3 för att få med alla
  3. Bocka i rutan bredvid Namn i listan så att personerna blir markerade när du är nöjd och klicka sedan på Exportera

För att ha tillgång till medlemsregistret och den här funktionen behöver du vara övergripande klubbadministratör eller medlemsansvarig (du som har tillgång till medlemsfaktureringen).

Inte testat medlemsregistret än? Läs mer här!

Administratör i ett lag?

Som vanligt kan lag med silver- eller guldpaket exportera egna medlemslistor under Admin > Medlemmar > Adresslista.