Vi har glädjen att välkomna en ny medarbetare till laget.se! Hatte jobbar som supportmedarbetare hos oss och för att lära känna honom bättre har han fått svara på några frågor.

Hej Hatte och varmt välkommen! Kan du berätta lite om din idrottsbakgrund?

– Tack! Jag har spelat fotboll och innebandy. Fotboll började jag med sent och karriären blev därför väldigt kort. Spelade i BK Forward under mindre än ett år. Innebandykarriären pågick däremot längre. Både i föreningsform och via fritidsgårdsinnebandy där jag deltagit i många fritidsgårdmästerskap.

Vad gjorde du innan du kom till laget.se?

– Då var jag på ”andra sidan”. Var anställd som kanslist på Örebro SK Ungdom.

Vad tycker du är det bästa med föreningssystemet laget.se?

– Att vi helt gratis kan erbjuda idrottsföreningar ett fantastiskt bra verktyg med många olika funktioner som underlättar deras administration och hjälper dem i den dagliga verksamheten. Det är en ynnest att få jobba med.

Vilket är ditt största idrottsögonblick?

– Har många fina idrottsögonblick. Men jag får säga EM i Portugal 2004 och den berömda ”Due-Due”-matchen Sverige-Danmark. Jag satt några meter bakom den svenska avbytarbänken och fick på nära håll se den enorma glädje när Kumla-sonen Mattias Jonson kvitterade till 2-2 i 90:e minuten och både Sverige och Danmark gick vidare till slutspel på Italiens bekostnad.

Kan du nämna något som dina kollegor troligtvis inte vet om dig?

– Att jag i mina unga år synts på bild bakom Sven ”Dala” Dahlkvist i Nerikes Allehanda efter ett derby på Trängens IP mellan BK Forward-Örebro SK. Vill minnas att det var dryga 4000 på plats på den gemytliga arenan den matchen. Gissar att det är publikrekord för Forward.

Tack Hatte och varmt välkommen ombord på laget.se-tåget!