Ibland får vi frågor kring vår policy för annonser och vill med det här inlägget förtydliga var vi står och hur vi arbetar.

laget.se erbjuder gratis hemsidor till svensk idrott. I de kostnadsfria hemsidorna finns även mer administrativa funktioner samt kostnadsfria kommunikationsfunktioner som SMS- och e-postutskick.

Om man som användare har frågor om laget.se kan man vända sig till den kostnadsfria supporten via antingen telefon eller e-post.

För att kunna erbjuda allt detta helt gratis finns annonser på hemsidorna. När det gäller dessa annonser kan man säga att de kommer från två håll.

1. Direkta kunder till laget.se
laget.se har egna medarbetare som varje dag arbetar med att hitta företag som vill annonsera på laget.se och därmed samtidigt bidra till att tjänsten kan vara helt gratis för idrotten.

2. Annonsleverantörer
laget.se använder också ett antal olika annonsleverantörer. Dessa levererar sedan olika annonser som visas på hemsidorna på laget.se och bidrar liksom våra direkta kunder till att tjänsten kan vara helt gratis för idrotten.

För laget.se är det viktigt att annonserna som visas är bra och relevanta. Därför har vi en tydlig policy med strikta regler som vi skickar till våra annonsleverantörer.

Självklart tillåter vi inte annonser för exempelvis alkohol eller tobak. Annonser för spel och dejting visas endast på sidor där användarna är myndiga.

Vi granskar annonsleverantörers annonser kontinuerligt men ibland blir det dock fel och leverantörerna släpper igenom annonser vi inte önskar, då är vi väldigt tacksamma att ni hör av er till oss på support@laget.se med information om vilken annons ni sett och vad den länkar till.

När ett sådant ärende uppstår får det högsta prioritet hos oss och vi tar direkt kontakt med leverantören för att ta bort annonsen.

Har du ytterligare frågor om hur det fungerar med annonser på laget.se är du mer än välkommen att ställa dessa till vår support på support@laget.se.