Det är enkelt att vara ledare i laget.se. När du importerar en serie får ni in era matcher i kalendern automatiskt och spelschemat uppdateras kontinuerligt utan att du som administratör behöver röra ett finger.

Funktionen finns tillgänglig för alla fotboll/futsal-, innebandy-, handboll- eller ishockeylag som tillhör ett förbund. Som administratör i laget.se är det nästan din skyldighet att använda denna tidssparande och uppskattade funktion. 🙂

Så importerar du en serie:

1. Navigera till Admin för aktuellt lag via en dator och klicka på Serier/cuper
  2. Klicka på fliken + Lägg till serie/cup och sedan på Importera serie
  3. Leta upp serien och klicka på Importera
  4. Klicka på fliken Hantera lag och sedan på raden för ditt lagnamn och Redigera
  5. Bocka i Ditt lag och Spara

Matcher har nu skapats under Aktiviteter och visas även publikt i kalendern som alla dina lagmedlemmar har tillgång till via exempelvis laget.se-appen eller en prenumeration till privat kalender.

Saknar du en serie?

Kolla först om serien ligger uppe hos ert förbund. Gör den det så skickar du ett ärende till support@laget.se med en länk till serien hos förbundet så kikar vi på det asap! Ligger serien inte uppe hos förbundet behöver du ge dig till tåls till den är live där först.

Obs! Varje hockeyserie kräver alltid en första manuell hantering för att göras tillgänglig i laget.se. Skicka länken till serien från stats.swehockey.se till oss så löser vi det.

Uppdatera importerad serie manuellt

Importerade serier uppdateras varje natt för att justera eventuella ändringar som gjorts hos förbundet. Vill du inte vänta på det kan du uppdatera serien manuellt genom Admin > Serier/cuper > Klicka på aktuell serie och Redigera > Uppdatera serie.

Så döljer du resultaten för en importerad serie:

Spelar ni i en serie där förbundet, föreningen eller ni som lag bestämt er för att inte visa upp matchresultaten mot allmänheten? Såhär döljer ni resultaten!