För att förenkla användandet av iBIS har Svenska Innebandyförbundet utvecklat en smart importfunktion så att man enkelt kan importera personer till systemet. Nu lanserar laget.se en exportfunktion helt anpassad till importen i iBIS!

Alla klubbar med innebandy på programmet hittar nu två olika val under exportknappen i medlemsregistret: Dels den tidigare exporten och dels en helt ny iBIS-anpassad export.

Exportera iBIS-anpassad fil:

Innan Exportera-knappen aktiveras markerar man de personer man vill ska ingå i exporten. Detta görs enklast genom att först klicka på Filter och där filtrera fram de personer man vill exportera. Kanske vill du bara ha med alla spelare som betalt sin medlemsavgift och är födda inom ett visst åldersspann – du väljer!

När du filtrerat fram de personer du önskar klickar du i rutan för att markera dem – den hittar du högst upp till vänster bredvid kolumnrubriken Namn.

Slutligen är det bara att klicka på Exportera > Export för iBIS för att ladda ner filen som du sen väljer att ladda upp i iBIS-importen.

Vi på laget.se hoppas detta ska hjälpa er föreningar mycket i er administration!