Hur många läser egentligen nyheterna som jag skriver på min laget.se-sida? Den frågan har många administratörer tidigare ställt sig utan att få svar. Med dagens lansering av visningsräknare på nyheter är det slut på funderingarna.

Efter många önskemål har vi nu alltså lanserat en visningsräknare på nyheter som visar hur många gånger en specifik nyhet har lästs. En bra måttstock för att se hur väl man nått ut med en nyhet.

En välbesökt sida med högt läsarantal på nyheterna innebär att man minimerar risken för missförstånd inom laget eller klubben. Dessutom uppskattar ofta spelarna om det blir mycket snack och uppmärksamhet kring laget, något som en välbesökt hemsida bidrar till.

Så når du ut med din nyhet:
• Se till att din medlemslista är korrekt och att alla spelare, ledare och föräldrar som har en e-postadress finns tillagda med den.
• Gilla och dela nyheten på Facebook och uppmana andra att också göra det.
• Kommentera nyheten och avsluta gärna texten med en fråga så att andra får en anledning att kommentera.
• Kopiera länken och klistra in den i andra sociala medier som exempelvis Twitter.
• Uppmana vid träningar och matcher att alla ska besöka hemsidan för att ta del av nyheterna.
• Publicera nyheten tillsammans med en bild, det gör att fler läser.