Nu kan föreningar som aktiverat medlemsfaktureringen lägga till formulär för medlemsansökan direkt på klubbsidan.

Genom medlemsformuläret får ni lättare in korrekta uppgifter på nya aktiva och föräldrar, ett smidigt sätt att få in stödmedlemmar och underlättad administration för ledarna i klubben.

Ansökningarna kommer direkt in till klubben – där ni sedan enkelt kan godkänna och placera personen i rätt grupp eller som stödmedlem centralt i klubben.

Aktivera medlemsformuläret:

1. Aktivera medlemsfaktureringen under Admin > Fakturering på klubben om ni inte redan gjort det.
  2. Gör medlemsformuläret synligt genom att välja ”Visa för alla” vid Bli medlem under Admin > Menyval.
  3. Nya ansökningar hittas under Admin > Medlemmar > Ansökningar. Mejlnotis skickas till Medlemsansvarig vid inkommen ansökan.

OBS! Det finns ingen skyldighet att använda faktureringen även om funktionen aktiveras.

Läs mer om medlemsfaktureringen här

Lycka till!