Har du problem med att mejl som skickas ut via laget.se inte kommer fram till din inkorg? Spamfilter och säkerhetsinställningar är de vanligaste orsakerna till att mail försvinner på vägen.

Nedan kommer tips på åtgärder för att mailen ska komma fram ordentligt.

1. Rätt e-postadress inlagd på laget.se?

Kolla om du kan logga in på laget.se med din e-postadress. Har du glömt lösenordet kan du skicka efter ett nytt. Finns inte din e-postadress inlagd kontaktar du administratören på lag- eller klubbsidan du ska vara medlem på och försäkrar dig om att rätt e-postadress läggs till på din användare.

2. Ligger din e-postadress dubbelt?

Logga in på laget.se och kolla så din e-postadress inte ligger på flera profiler. Skulle den göra det så kommer det automatiskt upp info om detta och du får gå igenom en migreringsprocess för att fixa problemet. Läs instruktionerna noga. Kan du logga in utan att något dyker upp är allt som det ska.

3. Hamnar utskicken i skräpposten?

Hittar du mejl från laget.se i skräppostmappen så kan du hos de flesta e-postleverantörer högerklicka på ett mejl och välja ”Ej skräppost”.

4. Markera laget.se som säker avsändare

När du försäkrat dig om att du har rätt e-postadress inlagd på laget.se kan det hjälpa att godkänna vår avsändaradress no-reply@laget.se hos din e-postleverantör.

Olika e-postleverantörer har olika steg i hur man gör detta. Här kommer instruktioner för hur man gör i några av de vanligaste:

• Outlook.com (tidigare Hotmail)

Klicka på kugghjulet uppe till höger > Alternativ > Betrodda och blockerade avsändare > Betrodda avsändare > Lägg till no-reply@laget.se i listan över betrodda avsändare och domäner.

• Gmail

Logga in på ditt Google-konto (samma som din Gmail) > Gå till Google Kontakter, contacts.google.com > Klicka på Lägg till en kontakt > Fyll i no-reply@laget.se > Spara

• E-postadress via jobbet

Kontakta den IT-ansvarige på ditt jobb och se till så att er e-postserver inte blockerar mejl från no-reply@laget.se.

Generellt så handlar det oftast om att lägga till vår e-postadress no-reply@laget.se i listan för säkra avsändare eller lägga till oss i den personliga kontaktboken i din e-postklient.

• Mjukvara för internetsäkerhet

Det kan även hända att den mjukvara du använder för internetsäkerhet blockerar mejl från laget.se. Exempel på sådana program kan till exempel vara AVG, McAfee, Norton AntiSpam och liknande. Kontakta dem eller sök information via sökmotor för att ta reda på hur du gör för att merkera no-reply@laget.se som säker avsändare.

Om ingenting annat fungerar

Om det av någon anledning är så att din e-postleverantör inte har tagit emot våra mejl under en tid (till exempel om leverantören har tekniska problem eller att din inkorg är full), så kan det vara så att din e-postadress blivit markerad som trasig hos oss. I detta läge behöver du kontakta oss på support@laget.se så vi kan kontrollera att allt ser rätt ut.