Klubbmärket har en central roll och återkommer på flera platser i den nya designen. Den klassiska Toppbilden ersätts av klubbmärke och föreningsnamn vilket ger upp till 130 % bättre exponering av klubbmärket i mobilen där de flesta besök sker.

Klubbmärket blir även en så kallad Favicon. En Favicon är en liten ikon som visas på olika ställen i din webbläsare. Till exempel vid adressfältet, i dina bokmärken eller vid sidans titel om du surfar via dator.

Klubbmärket bidrar till en starkare personlig profilering av er förening.

Har ni inget klubbmärke på er laget.se-sida?

Mejla ert klubbmärke i vektor-/objektgrafik* (vanligtvis .eps-, .pdf, .ai eller .svg) till support@laget.se så lägger vi upp den.

*Vektor-/objektgrafik är uppbyggd av linjer och former i stället för pixlar och kan förminskas och förstoras utan att förlora kvalitet. .jpg, .gif och .png kan till exempel INTE användas som klubbmärke på laget.se. Man kan heller inte spara om dessa bildfiler till .pdf för att få dem att fungera.

Tips! Kolla med ert tryckeri om de har någon skalbar version av ert klubbmärke. Troligtvis kan de hjälpa er med detta.