Har du fått dubbla användarkonton på laget.se? Såhär rättar du till problemet.
 
Om samma e-postadress finns tillagda på flera konton samtidigt kan du bland annat få problem med att svara på kallelser (silverpaket), logga in på laget.se och att e-postutskick inte kommer fram som de ska.
 

Så hanterar du dubbla användarkonton

Om du försöker logga in så kommer du då få upp information om de olika konton som hittats.
 

Steg 1: Gör dina val

• Står ditt eget namn = Välj JAG.
• Står ditt barns namn = Välj Mitt BARN.
• Din partner, någon annan eller okänd person = Välj INTE jag eller mitt barn.
 

 
Observera! Du och ditt barn räknas alltså inte som samma person i laget.se. Däremot ligger du som förälder kopplad till barnet och kommer få den information du behöver.
 

Steg 2: Kontrollera dina uppgifter

Kontrollera och koplettera dina egna uppgifter, välj ett lösenord och intyga att det är dina egna personuppgifter.
 

 
Sådär, klart! Lätt som en plätt.
 

Förening/klubb som inte är aktuell längre?

Ligger du tillagd i ett lag eller en klubb där du inte är medlem längre? Kontakta dem direkt och be dem plocka bort dig från lag- eller klubbsidan. Kontaktuppgifter brukar finnas under menyvalet Kontakt på deras laget.se-sida.
 

Bra att veta!

Om unga spelare inte har någon egen e-postadress ska e-postfältet lämnas TOMT på spelarens användarkonto. Annars kan detta skapa problem på andra lagsidor. Föräldrar ska i stället kopplas till barnet på det här sättet!
 
Uppstår problem på vägen? Kontakta oss på support@laget.se / 019-15 44 00.