Har ni en ny säsong som väntar? Kanske har då er förening ett eller flera lag med nya unga förmågor som behöver adderas till er klubb i laget.se. I det här inlägget berättar vi hur!

När det är dags för ny säsong är det viktigt att nybildade lag i klubben får en lagsida där de kan nå ut med sin information. Du som klubbadministratör lägger enkelt till de nya lagsidorna direkt från klubbsidan.

Såhär skapar du en ny lagsida i klubben:

Logga in på klubbsidan > Admin > Lag/sektioner > Lägg till nytt lag i klubben. Fyll i uppgifterna och klicka på Skapa sida.

OBS! För att göra sidan synlig på klubbens hemsida:
Logga in på klubbsidan > Admin > Lag/sektioner > Lagväljaren. Klicka på +Sida där du vill att den nya lagsidan skall synas utåt eller skapa en ny menygrupp där du kan placera det nya laget. Välj sidan i rullistan och klicka på Spara. Här kan du även sortera lagsidorna genom att dra dem till önskad plats.

Viktigt att tänka på gällande nyskapade sidor

Lägg till kontaktperson(er)
Lägg till minst en kontaktperson under Aktuell lagsida > Admin > Medlemmar > Lägg till medlem. Man kan även välja att personen ska vara Administratör för den nya lagsidan och låta denne ta över.

Lägg upp nyhet med information
Lägg upp en nyhet som informerar om det nya laget under Nyheter i Admin. Kan även vara bra att få upp på Klubbsidan för att locka nya medlemmar. Dela nyheten i sociala medier!

Addera träningstider i kalendern
Gå till Aktiviteter i Admin och lägg till träningstiderna under fliken Ny aktivitet. Lägg till matcher via Serier/cuper.

Lycka till med kommande säsong och era nya lag!