Tidigare har det krävts krångliga tredjepartslösningar för att automatiskt få ut information från klubbsidan till klubbens sida på Facebook. Alternativet har varit manuell handpåläggning – ibland med flera iblandade.

Nu blir det enklare!

Med vår nya funktion Facebook-koppling på klubbsida så gör klubben bara en inställning en gång – sen publiceras automatiskt klubbsidans nyheter på klubbens Facebook-sida.

Så gör du:
En förutsättning är att du har administratörsrättigheter både på er klubbsida på laget.se och er sida på Facebook

1. Gå till din klubbsida och logga in
2. Klicka på Administratörsvy och sedan Inställningar
3. Välj Sociala medier och sedan Koppla till Facebook-sida
4. Klicka på OK tre gånger
5. Välj sedan er klubbs Facebook-sida
6. Klicka Koppla vald sida

Klart!

Att löpande publicera nyheter på klubbsidan är sen alltså det enda ni behöver göra för en välfylld och aktiv Facebook-sida!

För er klubb innebär det:

• Mer uppmärksamhet i sociala medier
• Minskad administration
• Mer exponering för sponsorer
• Tydligare sociala medier-strategi
• Bättre räckvidd på informationen

Saknar er klubb en övergripande Facebook-sida och du är ansvarig? Skapa en här!

Med Silverpaket eller Guldpaket på er klubbsida kan ni också presentera nyheter och information från era represenationslag. Mer om den funktionen här. Med representationslag aktiverat postas självklart även representationslagens nyheter på Facebook.