Det är dags att välkomna Moa – vår nya supportmedarbetare och kollega på laget.se! För att lära känna henne bättre har hon fått svara på några frågor.

Hej Moa och varmt välkommen till laget.se!

Kan du berätta lite om din idrottsbakgrund?

– Hej! Tack så mycket! Som liten testade jag väldigt många sporter. Allt från olika lagsporter som fotboll och hockey till ridning och dans. Tillslut fastnade jag för innebandyn där jag var aktiv som spelare under 9 års tid. Jag slutade när säsongen var över 2017 men har fortsatt döma en del.

Vad gjorde du innan du kom till laget.se?

– Sedan hösten 2018 är jag anställd som föreningskoordinator i en innebandyförening som jag idag kombinerar med min tjänst på laget.se. Mycket av min tid går också åt till att vara huvudtränare för ett P04/05-lag i samma förening.

Vad tycker du är det bästa med tjänsten laget.se?

– Att vi jobbar för fler i idrott – att laget.se erbjuder en gratis tjänst med ett stort antal funktioner som underlättar otroligt mycket för våra föreningar.

Vilket är ditt största idrottsögonblick?

– Finns mycket jag skulle kunna nämna här. Men min sista seriematch jag gjorde med Örebro Innebandy, som för övrigt slutade med en 10-5 vinst och att vi gick OBESEGRADE genom division 2 är ett minne jag alltid kommer att bära med mig. SDF-SM i Umeå var också en riktigt rolig upplevelse.

Kan du nämna något som dina kollegor troligtvis inte vet om dig?

– Att jag är mästare på att dra på mig alla slags utvisningar. Inget att vara stolt över, men har spenderat nästan en hel period i utvisningsbåset när jag fick en 2+2+2+10.

Stort tack Moa, grymt kul att du är med oss!