Lånat in en aktiv eller ledare från en annan grupp/lag i föreningen? Nu kan ni närvarorapportera dem utan att behöva lägga till dem i er grupp!

Att föra närvaro för alla säsongens aktiviteter hör till en idrottsledares vardag. Nu blir det enklare för er som brukar låna in aktiva eller ledare.

Gästnärvaro via appen

1. Navigera till den träning du vill rapportera via Aktiviteter > Närvaro
  2. Klicka på personsymbolen med ett plustecken högst upp i listan för aktiva eller ledare
  3. Välj gruppen som den aktive eller ledaren vanligtvis tillhör
  4. Markera den aktiva och välj Lägg till gäst

Ta bort tillagd gäst genom att dra raden åt vänster med fingret.

Gästnärvaro via dator eller mobilwebb

1. Navigera till den träning du vill rapportera via Admin > Aktiviteter
  2. Klicka på önskad aktivitet och välj Redigera
  3. Klicka på Lägg till gäst högst upp i listan för aktiva eller ledare och sök efter personen
  4. Klicka på Välj för att lägga till önskad aktiv eller ledare

Närvarorapportera gäst via dator

Vi hoppas den här funktionen underlättar för dig i jobbet som ledare i din grupp!

Välkommen att kontakta oss på 019-15 44 00 eller support@laget.se om du har frågor eller om du är nyfiken på laget.se som helhetslösning för din förening.