Hatten av för Sveriges idrottsföreningar, deras medlemmar och andra givmilda supportrar! På mindre än en månad har man nu samlat in över en miljon kronor via det nya insamlingsverktyget i laget.se.

Coronaviruset och dess följder har slagit hårt mot Sveriges idrottsföreningar. Dels verksamhetsmässigt men också ekonomiskt i form av exempelvis inställda cuper och vårcamper, matcher utan publik och kioskintäkter samt andra intäktsbringande evenemang som varit tvungna att ställas in. Där finns klassiska exempel som valborgsfirande, bingoverksamhet för äldre med mera.

Därför lanserade laget.se ett insamlingsverktyg där föreningarna enkelt kan starta insamlingar och låta medlemmar och andra bidra med gåvor via Swish. Verktyget lanserades i månadsskiftet mars/april och redan nu har föreningarna samlat in över en miljon kronor.

Vi på laget.se vill rikta det största av beröm till alla föreningsmänniskor där ute som jobbar hårt för att svensk idrott ska stå sig fortsatt stark även under och efter coronapandemin!

Vill din förening också starta en Swish-insamling och stärka er kassa under rådande omständigheter? Läs mer på insamlingar.laget.se.

Är din förening redan igång? Glöm inte att enkelt aktivera löpande utbetalningar så att insamlade medel snabbt når verksamheten.