Idrotten innebär fördelar för både samhälle och individ, men många av Sveriges föreningar har det tuffare ekonomiskt än vanligt just nu. Alla borde vi kunna göra något för att göra skillnad tillsammans.

Minskade intäkter på grund av inställda evenemang, osäkerhet kring träningar, förlorade kiosk- och sponsorintäkter med mera på grund av rådande coronapandemi gör det extra viktigt och värdefullt om du kan och vill vara med och stötta din lokala idrottsförening just nu.

4 anledningar att stötta din idrottsförening:

1. Föreningen bidrar med ett socialt sammanhang och gemenskap på er ort som skänker glädje till många
  2. Idrottsföreningen motverkar stillasittande, håller barn aktiva och hjälper dem att bygga en grund för bättre fysisk hälsa och välmående
  3. Föreningslivet och idrotten kan ge en paus och bli en fristad i en annars kanske stressig vardag
  4. Föreningslivet kryllar av goda förebilder som är med och guidar nästa generation vuxna

Exempel på hur du kan stötta:

• Driver föreningen en insamlingskampanj? Ge ett bidrag. Har du redan gjort det kanske du kan skänka ytterligare en slant för det du inte spenderar i föreningens kiosk?
  • Ett mer ansträngt läge än vanligt gällande anställd personal i föreningen gör den ännu mer beroende av ideella krafter. Kan du hjälpa till som exempelvis ledare, kanslist eller webbredaktör? Det är guld värt!
  • Bli stödmedlem! Betalar du idag medlemsavgift för ditt barn? Genom att själv bli stödmedlem i föreningen kan du bidra lite extra varje år.
  • Har du möjlighet att bli månadsgivare? Har föreningen igång en funktion för månadsgivare och har du råd att bidra? Gör det enkelt och tryggt via autogiro. Behöver inte kosta mer än en extra kaffe latte i månaden.
  • Säljer föreningen eller gruppen exempelvis kläder, toapapper eller tvättmedel för att tjäna extra pengar? Köp gärna något och guida barnen i försäljningen.

Stora hyllningar till dig som gör en insats! Vi kan garantera att det är otroligt uppskattat. Länge leve svensk idrott.