Det finns 290 kommuner i Sverige och nästan lika många olika regler för vilka underlag som krävs för diverse föreningsbidrag. Lägg därtill studiecirklar, stiftelser och andra som i olika sammanhang kräver in olika förteckningar från idrottsföreningen.

I vissa av dessa sammanhang krävs fullständigt personnummer på era medlemmar och därför har vi nu adderat möjligheten att vid export från medlemsregistret välja till detta. Men tänk på att personnummer är en extra skyddsvärd personuppgift. Exportera endast om det faktiskt är nödvändigt och hantera filen säkert.

Självklart är den nya och förbättrade exporten tillgänglig oavsett om du vill exportera alla dina medlemmar eller om du filtrerat fram exempelvis en viss åldersgrupp eller idrott.

Vi tror och hoppas denna produktförbättring ska hjälpa till att spara er tid och göra det enklare för er i de fall personnummer på alla eller utvalda medlemmar behövs!

Några ytterligare produktnyheter:
• 21/10: Förbättrad bildvisning inne på nyhet