laget.se presenterar glatt en ny kollega! Han heter Erik och jobbar nu som Software Developer hos oss. För att lära känna honom bättre har han fått svara på några frågor.

Hej Erik och varmt välkommen!

Kan du berätta lite om din idrottsbakgrund?

– Tack och bock! Jag har spelat fotboll i många år men lade skorna på hyllan under mitt sista gymnasieår. Efter det har jag kunnat titulera mig, eller snarare själv titulerat mig, som amatör-badmintonspelare.

Vad gjorde du innan du kom till laget.se?

– Jag var på Adeprimo AB där jag bland annat var med och utvecklade Skistars bokningssystem, och under de senare åren en prenumerationsplattform främst riktad mot mediekoncerner inom lokaljournalistiken.

Vad tycker du är det bästa med tjänsten laget.se?

– Att laget.se förenklar det administrativa så att våra kära föreningar kan lägga mer tid och fokus på deras kärnverksamhet och få fler i alla åldrar att idrotta.

Vilket är ditt största idrottsögonblick?

– Finns förmedlingen inget som slår Tre Kronor (även om jag själv bara satt i soffan) och deras 1-5 vändning till 6-5 och vinst mot Finland i hockey VM 2003.

Kan du nämna något som dina kollegor troligtvis inte vet om dig?

– Jag har länge varit aktiv inom e-sporten (tillsammans med min bror). Vi drev bland annat en av Sveriges första onlineturneringar för Counter-Strike (CyberCup) och nu på senare år clanwiki.nu, som 2015 blev en del av Liquipedia.

Stort tack Erik och varmt välkommen till laget.se!