Vi har glädjen att välkomna en ny medarbetare till laget.se! Morgan jobbar nu som Software Developer hos oss. För att lära känna honom bättre har han fått svara på några frågor.

Hej Morgan och varmt välkommen till laget.se!

Kan du berätta lite om din idrottsbakgrund?

– Nu för tiden är det mest sportande framför TV:n eller på läktaren i någon ishall. Men när jag var yngre spelade jag fotboll och handboll samt tävlade i gokart.

Vad gjorde du innan du kom till laget.se?

– Jag jobbade som konsult på Consid. Det senaste uppdraget innebar att vi utvecklade och underhöll ett system för SCB som samlade in data från företag i hela europa och sammanställde statistik till Riksbanken.

Vad tycker du är det bästa med föreningssystemet laget.se?

– Jag har en son som spelar hockey och de använder laget.se. Det har underlättat väldigt mycket när man ska hålla reda på alla träningar, matcher och aktiviteter. Det blir en hel del, speciellt när de kommer upp i åldern. Sjukt bra verktyg helt enkelt – och gratis!

Vilket är ditt största idrottsögonblick?

– Missade en avgörande straff i en kvartsfinal på Skadevi Cup under tidigt 90 tal, vi vann dock matchen tillslut. Annars tredjeplatsen i nordens då största gokart tävling, Ronnie Petterson Memorial, måste ha varit 94 eller 95. Bronset i Fotbolls-VM 94 bör också lyftas fram samt även upphämtningen som Tre kronor mäktade med i en kvartsfinal mot Finland där de låg under med 5-1 men tillslut vann.

Kan du nämna något som dina kollegor troligtvis inte vet om dig?

– Jag är sjukt hundrädd, det kanske man inte kan tro då vi i familjen har tre hundar. Valpar och mindre hundar går bra, men möter jag en större hund så går jag gärna över till andra sidan vägen.

Stort tack Morgan och varmt välkommen igen!