Det är dags att välkomna Olof! Han jobbar nu som Product Designer på laget.se och det tycker vi är super. För att lära känna honom bättre har han fått svara på några frågor.

Hej Olof och varmt välkommen till laget.se!

Kan du berätta lite om din idrottsbakgrund?

– Har alltid gillat att vara ute i naturen och upptäcka nya platser, så jag gillar vandring och löpning. På senare år har jag även upptäckt bouldering, grymt kul att använda både styrka och hjärna för att lösa problemen. Sen är det ju såklart roligare ju fortare det går, så cykling och längdskidåkning tycker jag är superkul. Har åkt ett Vasalopp och skulle gärna göra det igen, vilken folkfest!

Vad gjorde du innan du kom till laget.se?

– Jag studerade och gjorde mitt examensarbete på Chalmers, en app för monitorering och behandling av sjukdomen KOL.

Vad tycker du är det bästa med föreningssystemet laget.se?

– Att klubbarna snabbt och gratis kan sätta upp en sida och börja organisera verksamheten – och att de får utbildning och support i toppklass på vägen.

Vilket är ditt största idrottsögonblick?

– Efter gymnasiet flyttade jag till Freiburg i Tyskland för att plugga tyska och uppleva tysk kultur. Självklart gick vi på Bundesliga-matcherna när SC Freiburg spelade hemma på Schwarzwald-Stadion. Vi försökte sjunga med i de tyska sångerna så gott vi kunde. Otrolig stämning på läktaren, på spårvagnen dit och i hela stan.

Kan du nämna något som dina kollegor troligtvis inte vet om dig?

– Är trummis och har spelat i lite olika band och orkestrar, men roligast har faktiskt varit att spela med spexet på Chalmers. Av någon anledning är det väldigt kul att spela musik bakom folk i konstiga kläder som sjunger och drar göteborgsvitsar. Vi åkte även på turné och satte upp föreställningen i Stockholm, Helsingfors och London, så det var riktigt skoj.

Stort tack Olof och varmt välkommen igen!