Vi har idag uppdaterat laget.se med en av de största uppdateringarna på flera veckor. Uppdateringen inkluderar många mindre justeringar och förbättringar.

• Efter en förändring hos facebook har det under en tid inte gått att dela en nyhet till en egen sida på facebook, dela till profil har dock inte varit några problem. Detta är nu justerat så att det inte längre är ett problem!
• Om man försöker lägga till en e-post som redan finns på en annan medlem på samma sida så skriver vi nu även ut vilken medlem som har denna e-postadress. Detta gör det mycket enklare för er att få kontroll och rensa i medlemslistan.
• Adderat så att man får en varning om man i administratörsvyn försöker gå till medlemsvyn utan att sparat ett innehåll.
• Korrigerat en bugg som uppstod på ett fåtal spelare när man försökte skicka ett meddelande till dem via sidan truppen. Problemet var rent designmässigt som nu är korrigerat.
• Adderat undantag för vår personnummerhanterar för medlemmar som har ett temporärt personnummer som man nyttjar innan man fått sitt korrekta personnummer.
• Ändrat hur navieringsbaren fungerar så att en klubb som saknar klubbsida men har en sektionssida inte får en uppdelad lista med ”Våra lag” utan allt samlas i en och samma navigeringsbar.
• Vi har tidigare inte varit nöjda med den ordning som ledare presenterats och därför korrigerat i vem som skrivs ut först. Listan bygger nu på ansvar med Tränare högst upp, Ass. tränare, Målvaktstränare etc.
• På medlemmar som ligger under kontaktpersoner på en sida så har inte bilden skrivits ut. Detta är nu korrigerat så att om en medlem har en bild så syns den även här. Vi har även ändrat ordningen på kontaktpersonerna så att de listas i ansvarsordning.
• Förbättrat visning av hemsidan i mobilen med bättre anpassning till skärmens bredd.
• Korrigerat vilken tid som sätts som standard på sista anmälningstid när man lägger till en ny händelse och för gör den anmälningsbar. Vi har justerat så att tiden som standard är samma tid som händelsen. Självklart kan ni som vanligt sätta detta till vad ni själva önskar.
• Ändrat den modul som gör att besöksräknaren följer med dig som besökare när man scrollar ner på sidan. Ibland uppstod ett problem som gjorde att denna ”hoppade till” vilken nu är justerat!

Utöver detta inkluderar denna uppdatering ett tiotal interna verktyg för oss som jobbar på laget.se för att ännu snabbare och enklare kunna ge er som användare bästa möjliga service!

Vi får annars passa på att önska er alla en fin helg så kör vi vidare nästa vecka med mängder av nya funktioner och uppdateringar!
/laget.se crew