Texten uppdaterad: 130107

Nu har vi lanserat en väldigt efterfrågad funktion här på laget.se, nämligen Sidspecifika profiler! Användare som är aktiva inom exempelvis både fotboll och innebandy kan nu ha två olika profiler på laget.se.

Det gör att man kan ha en fotbollsbild på lagsidan för fotbollslaget och en innebandybild för innebandylaget! Förutom olika bilder kan du också ha olika svar på bland annat styrka, svaghet, bästa idrottsminne och moderklubb.

För att skapa en så kallad Sidspecifik profil, gör enligt följande:

1. Logga in på laget.se

2. Klicka på ditt namn och sedan Mina uppgifter uppe till höger i Användarbaren

3. Klicka på Profil & Bild

4. Välj Skapa sidspecifik profil vid Välj profil

Lycka till!

Mer information för administratörer

Om en administratör på en sida redigerar profil eller bild på en medlem som också är spelare eller ledare i ett annat lag skapas automatiskt en sidspecifik profil – om medlemmen inte redan skapat det själv.

Informationen som adderas, redigeras eller raderas rör alltså bara medlemmens profil för just den sidan. Ett undantag har gjorts för de fall medlemmen saknar bild på sin generella profil eller andra sidspecifika profiler, läggs då en bild till hamnar den även på de andra profilerna där bild tidigare saknats.

Mer information för föräldrar

Om du vill skapa en Sidspecifik profil för ditt barn följer du guiden ovanför, men ersätter punkt 2 med följande:

2. Klicka på Mina barn och sedan på barnet vars uppgifter du vill redigera

Övrig information

När en användare skriver i gästböcker, kommenterar nyheter eller visas under Kontakta oss är det bilden från den generella profilen som används.