Nu har vi gjort det möjligt för klubbar på laget.se att sälja in och lägga upp egna annonser! På så sätt kan ni ge era större partners en bättre och mer omfattande exponering.

Annonserna visas i den yttre högerspalten och för att få tillgång till funktionen krävs Guldpaket på er klubbsida. Du köper Guldpaket genom att logga in, klicka på Administratörsvy och sedan på fliken Butiken.

Annonserna läggs upp via menyvalet Annonser i Administratörsvyn på klubbsidan. De annonser som läggs upp visas på klubbsidan samt de underliggande sektionssidor och lagsidor i klubben som också har Guldpaket.

Bredden på annonserna är 250 pixlar vilket är en standardbredd för annonser på webben i Sverige. Maxhöjden är 360 pixlar.

Annonstyperna som går att använda är JPG, GIF, PNG, Flash, HTML och Javascript. Enklast är att använda JPG, GIF eller PNG som är vanliga bildformat. För Flash, HTML och Javascript krävs ytterligare teknisk kompetens.

På sidor med Silverpaket eller Bronspaket visas istället annonser från vanliga annonsörer på laget.se. Intäkterna från annonserna går bland annat till support, drift, underhåll och fortsatt utveckling av laget.se.