Vi fortsätter utveckla laget.se för att hjälpa er föreningar i er idrottsvardag! När vi nu återlanserar SIE4-exporten för er som bokför med faktureringsmetoden* har vi därför lyssnat på era önskemål.

Nu är det möjligt att välja exakt vilken period ni vill exportera för och vilket därmed gör att ni kan hantera bokföringen på precis det sätt som just ni vill, istället för endast hel kalendermånad som det var innan.

Ni hittar den nya och förbättrade SIE4-exporten i klubbadmin, under fliken Ekonomi. Klicka där på Rapporter och sedan Bokföring (SIE4). Vi rekommenderar att läsa guiden i vår FAQ innan ni skapar en rapport för första gången.

*=Faktureringsmetoden innebär att ni bokför både när fakturor skickas ut och när de betalas. Till skillnad från kontantmetoden där man endast bokför när fakturan faktiskt betalas. Använder ni kontantmetoden får ni istället superkoll via era utbetalningsrapporter som ni hittar i klubbadmin.