Ibland kan det kännas svårt att få ordning på kommunikation och administration i klubben och samtidigt hjälpa klubbens lag. Lösningen är att utnämna klubbadministratörer som får möjlighet att administrera, inte bara klubben centralt, utan också alla underliggande lag.
 
Kanske har ni en Kanslist eller någon annan med en övergripande roll i föreningen som borde bli klubbadministratör? Föreningens Ordförande? En pigg yngling med känsla för administration? Det finns många fördelar med att ha övergripande klubbadministratörer.
 

Några av fördelarna:

Vi på laget.se rekommenderar varje klubb att utnämna 3-6 klubbadministratörer. Det gör ni genom att fylla i och skicka in dokumentet nedan (använd dokumentet flera gånger om det behövs). En befintlig klubbadministratör kan även ge en annan medlem dessa rättigheter.
 
• Utnämning av klubbadministratör (PDF)
 
Klubbadministratörer i er förening skapar dels ordning och reda men bidrar också till ökad trygghet för alla inom klubben!