Att samla in avgifter från föreningens medlemmar har aldrig varit enklare. Med medlemsfaktureringen i laget.se skickar du ut fakturor för säsongens avgifter på nolltid. Avgifterna betalas och prickas sedan automatiskt av i systemet via OCR – utan att du behöver göra någonting.

Detta innebär också att ni slipper arbeta med dubbla register, allt utgår från ert medlemsregister i laget.se vilket bidrar till minimal arbetsinsats både från dig som övergripande klubbadministratör och för klubbens ledare och föräldrar.

Medlemsfaktureringen i punktform:

• Automatisk OCR-avprickning
• Automatiska påminnelser
• Smidig bokföringsexport med autokontering
• Ekonomiska rapporter
• Regelbunden backup
• Kostnadsfri telefon- och e-postsupport
• Kostnadsfri utbildning av kanslist/ansvarig
• QR-kod på fakturan för smidig betalning
• Automatiska betalningsrapporter till lagens ledare
• Medlemsimport från andra system
• Pushnotis i appen till mottagare vid ny faktura
• Obegränsat antal medlemmar
• Obegränsat antal avgifter
• Obegränsat antal fakturor

Hur kan medlemsfaktureringen vara utan extra kostnad för föreningen?

Medlemmarna betalar endast 19:- i serviceavgift på sin faktura (29:- vid brevfaktura men då ingår porto, utskrift, kuvert, kuvertering och distribution). Då får föreningen allt vi nämner här ovan plus att medlemmen får en tydlig faktura med bland annat klubbmärke, sista betaldatum, summa, OCR-nummer och bankgiro – något som visat sig varit oerhört uppskattat och minskat osäkerheten hos föräldrarna.

Gör som flera hundra andra föreningar, däribland hockeyklubben Färjestad BK, Rönninge Salem Fotboll och innebandyklubben Pixbo Wallenstam – fakturera era medlemmar via laget.se!

Vi hjälper er gärna igång!

Boka ett möte via support@laget.se eller 019-15 44 00 så hjälper vi er igång.

Välkomna att använda en kraftfull och smidig avgiftsinsamling i laget.se!

medlemsfakturering-screenshot
Klicka för att förstora bilden.