Nu visas en puff i laget.se-appen för alla som har koppling till en förening som startat en insamling. Dessutom kan föreningar som skapar en insamling nu göra automatiskt mejlutskick och automatisk Facebook-post för ökad spridning.

laget.se lanserade nyligen ett insamlingsverktyg i syfte att alla som gillar en förening ska kunna stötta den ekonomiskt i tuffa tider. Förutom tidigare automatisk marknadsföring som exempelvis länk i mejlnotiser finns nu även följande:

• Puff om insamlingen i laget.se-appen

Puff visas nu högst upp i flödet i laget.se-appen för alla med koppling till föreningen eller ett lag i föreningen under insamlingsperioden. Oavsett om man är exempelvis följare eller förälder. Extremt kraftfullt för att påminna om att ni behöver stöd till er insamling.

• Automatiskt mejlutskick till alla i er förening

Alla föreningar som skapar en ny insamling kan nu välja att göra ett automatiskt mejlutskick för att få riktigt bra förutsättningar och en flygande start på sin insamling. Detta utskick går till alla som är över 18 år och är tillagda i er förening med en e-postadress.

• Automatisk Facebook-post om er insamling

Alla föreningar som kopplat sin Facebooksida till laget.se kan göra en snygg automatisk post på sidan för att få ytterligare spridning av sin nya insamling mot alla Facebook-följare. Ett mycket effektivt sätt för att få upp ögonen på personer som kan tänkas ge ett bidrag till just er fina förening!

Kraftfull automatisk delning när du skapar en insamling.

☛ Inte skapat en insamling än? Läs mer på insamlingar.laget.se.