Starta en digital insamlingskampanj på en minut och låt alla som gillar er börja stötta föreningen! Det är enkelt för alla att bidra via Swish.

laget.se ville dra sitt strå till stacken i kämpiga coronatider och göra positiv ekonomisk skillnad för Sveriges föreningar. Därför är vi väldigt glada att kunna presentera möjligheten för din förening att skapa en insamlingskampanj i laget.se.

Ett axplock av vad ni kan förvänta er

• Det går enkelt och snabbt att starta en insamling
  • Automatisk marknadsföring mot klubbens medlemmar
  • Smidigt för alla att ge bidrag via Swish
  • Snygg insamlingssida med ert klubbmärke och era egna färger
  • Pengar löpande på föreningens konto
  • Enkelt att snyggt dela insamlingen via sociala medier och mejlutskick

Mer info om insamlingar via laget.se

Guide: Kom igång direkt

Du som startar upp en insamling behöver vara klubbadministratör i laget.se.

1. Navigera till ert medlemsregister genom att klicka på Till registret (orange knapp) i klubbens Admin via en dator
  2. Klicka på fliken Ekonomi och klicka på knappen + Starta insamling
  3. Fyll i uppgifterna och skapa er insamlingskampanj
  4. Sprid kampanjen via nyheter, dela på sociala medier, gör utskick med mera
  5. Aktivera automatiska utbetalningar under Ekonomifliken
  6. Fortsätt att sprida kampanjen och uppmuntra andra att stödja er tills ni nått ert mål!

Vad kostar det?

Vi har valt en tydlig prissättning som är enkel att förstå. I laget.se är det gratis att starta en insamling för att inte riskera utgifter utan inkomster. Men för att täcka kostnader för utveckling, teknikleverantör, bankavgifter och betaltjänsteleverantör dras 8 % av varje transaktion. Då ingår också kostnadsfri support via både e-post och telefon.

Använder din förening inte laget.se?

Ni är varmt välkomna att starta en insamling ändå.

Fyll i uppgifter på insamlingar.laget.se för att komma igång

Välkommen att kontakta oss på 019-15 44 00 eller support@laget.se om din förening är nyfikna på laget.se som helhetslösning eller om du har frågor.