Låt oss presentera Alan! Han jobbar nu som Club Relations Manager på laget.se och det är vi mycket glada för! För att lära känna honom bättre har han fått svara på några frågor.

Hej Alan och varmt välkommen till laget.se!

Kan du berätta lite om din idrottsbakgrund?

– Hej! Tack så mycket! Jag har gjort det mesta inom fotbollen… Jag började spela i Immetorp BK i Karlskoga när jag var 9 år gammal och höll på i 13 år, fram till 2015. Utöver att själv spela så var jag även domare i ca 5-6 år, men idag är jag tränare för IFK Hallsberg i division 1.

Vad gjorde du innan du kom till laget.se?

– Jag jobbade på Tele2 i sju år.

Vad tycker du är det bästa med tjänsten laget.se?

– Att laget.se erbjuder en gratistjänst som alla föreningar verkligen har nytta av. Det spelar ingen roll om det gäller breddidrott eller Allsvenskan, systemet passar alla nivåer.

Vilket är ditt största idrottsögonblick?

– Det finns några alternativ, men jag skulle nog säga när vi vann division 2 i den sista omgången förra säsongen.

Kan du nämna något som dina kollegor troligtvis inte vet om dig?

– När jag var yngre så var jag med i Proffsdrömmen (ungefär som Idol, men för fotboll) på TV4.

Stort tack Alan! Grymt kul att du är med oss.