laget.se växer så det knakar vilket innebär att vi behöver förstärka med ytterligare personal. En av de senaste tillskotten är William Hollowell som kommer att jobba som product designer på laget.se-kontoret i Örebro.

Hej William! Varmt välkommen till laget.se!
– Tack, trevligt att vara här!

Klassisk fråga: Hur känns det?
– Det känns väldigt bra. Att jobba nära idrotten med en produkt som laget.se är hur kul som helst.

Berätta gärna om din idrottsbakgrund.
– När jag var yngre spelade jag ishockey och är även uppvuxen i en orienteringsfamilj så de intressena sitter kvar än idag även om det blir lite mer ‘spontanidrott’ nuförtiden. Hjälper även till att driva en stor friskvårdssatsning vid namn Friska Karlstad som aktiverar över 10 000 karlstadsbor!

Vad tycker du är det bästa med tjänsten laget.se?
– Att det skapar en naturlig samlingsplats för lagmedlemmar även utanför planen och att den underlättar för alla fantastiska ledare som jobbar ideellt.

Vill du hälsa till någon?
– Till min far, han är en eldsjäl hemma i orienteringsklubben.

Vi avslutar intervjun med fem snabba frågor (Williams svar skrivna i fet stil):

Peter Forsberg eller Tomas Brolin?
Korv med bröd eller mazarin i paus?
Vinna med 1-0 eller 10-9?
På spåret eller Melodifestivalen?
laget.se eller lapp i ryggsäcken?