Här kommer några tips hur ni gör en proffsig julhälsning som når ut till många!

Om ni inte redan har gjort det, börja med att koppla er Facebook-sida till laget.se – på så sätt kommer nyheten automatisk laddas upp på er Facebook-sida. Då kan era följare också dela nyheten. (Ni behöver dels göra detta via dator, dels vara admin till Facebook-sidan för att kunna koppla det till systemet.)

1. Gå in i Admin
  2. Klicka på Inställningar
  3. Välj Sociala medier och sedan Koppla till Facebook-sida som finns längst ned på sidan
  4. Logga in på Facebook om du inte redan är det, välj din sida och klicka på Koppla vald Facebook-sida

Skapa en nyhet – hälsa alla en god jul och gott nytt år, kanske kan ni summera det gångna året? Det är supersmidigt att lägga till nyheter via appen, då genom plustecknet som visas i Mitt flöde direkt när man kommer in.

1. Gå in i Admin
  2. Klicka på Nyheter och sedan Lägg till nyhet

Hämta julbilder till nyheten här:
Jultomte
Julhundar
Julgran
Juldofter

Hämta nyårsbilder till nyheten här:
2023 ballonger
Fyrverkerier
Tomtebloss

Skicka e-postutskick och inkludera nyheten – se bild nedan. Detta gör ni via datorn.

1. Gå in i Klubbadmin
  2. Klicka på Kommunikation
  3. Skapa utskick och inkludera nyheten som du nyss lagt upp
  4. Välj mottagare och du kan nu skicka ut julhälsningen som också är en nyhet på er klubbsida!

Glöm inte att interagera med er nyhet när den är uppe på Facebook-sidan!