Att arrangera en camp låter krångligare än vad det är. Med det nya campverktyget i laget.se är det enkelt – och dessutom kostnadsfritt för föreningen.

Det behöver inte vara varma måltider och övernattning. Börja enkelt! Ett sådant upplägg skulle kunna se ut enligt nedan:

1. Bestäm datum och boka anläggning

Välj en vecka där ni ordnar aktiviteter exempelvis måndag till fredag 09.30-12.30.

2. Bestäm vad som ska ingå och sätt ett pris

Paus för frukt och macka varje dag? Ska barnen få en t-shirt eller kanske en boll att ta med sig hem efter campens slut?

3. Gå ut med er inbjudan via campverktyget i laget.se

Sätt upp en snygg campsida med anmälningsformulär som ni enkelt anpassar till er camp. Sprid länken till campen via nyheter, sociala medier, utskick och andra kanaler så snart ni kan.

4. Skicka ut campavgifter löpande

Så fort anmälningar kommer in fakturerar ni enkelt via campverktyget och pengarna hamnar på ert konto. Genom att betala så tidigt som möjligt bekräftar deltagaren platsen och blir lättare en ambassadör för campen så fler vill delta.

5. Rekrytera ledare och lös det praktiska

Ledarna kan vara från era äldsta ungdomslag och genom filtren i campverktyget ser ni exempelvis hur många t-shirts som behöver beställas av varje storlek.

6. Gör ett e-postutskick med information

Skicka ut mer information om campen när den börjar närma sig. Påminn om tider och hur upplägget ser ut.

En fantastisk vecka för barnen och ungdomarna som deltar i kombination med nya intäkter till föreningen är definitivt en win win!

Vill ni arrangera en camp? Starta en via medlemsregistret i laget.se, fyll i formuläret på camper.laget.se eller kontakta oss på 019-15 44 00 / support@laget.se så hjälper vi er igång!