Använder ni funktionen Gratis grupp-SMS för att kommunicera med laget och har problem med att SMS inte kommer fram till en medlem? Testa detta för att lösa problemet:

Steg 1:

Låter kanske självklart, men kontrollera att det är rätt nummer inlagt på medlemmen (och ta bort eventuella mellanslag). Mobilnumret redigeras för aktuell medlem under Admin > Medlemmar.

Steg 2:

Du kan behöva spara om era grupper och göra ett nytt utskick via webbläsaren.

Detta gör du genom att logga in via en dator och välja Admin > Inställningar > Utskick. Här klickar du enbart på Spara för att uppdatera ändringar i gruppen.

Nästa gång du sedan gör ett utskick från webbläsaren ska medlemmen få utskicket och kunna skriva/svara.

Steg 3:

Om det fortfarande inte fungerar kan det vara så att personen har laddat ner Supertext Messenger-appen och att meddelanden endast levereras till den appen. Om detta är problemet behöver man be medlemmen göra en inställning i Supertext-appen om att ta emot alla meddelanden som SMS i stället.

Be medlemmen göra följande:

1. Öppna appen som heter Supertext
  2. Klicka dig in på den aktuella gruppen
  3. Klicka på gruppikonen uppe till höger
  4. Klicka på Leveransmetod och välj SMS

Fortfarande problem? Återkom till oss med uppgifter om lag, grupp och mobilnummer för medlemmen så kikar vi på det!