– Att fakturera medlemmarna via laget.se är väldigt enkelt och det är oerhört skönt att äntligen slippa arbeta med dubbla register, säger Mikael Norberg på Djurgårdens IF Ungdomsfotboll.

I juni 2014 lanserades medlemsregister med fakturering på laget.se, en funktion som bland annat sparar mycket tid för klubbens hantering av medlems- och säsongsavgifter.

Fler och fler upptäcker nu nyttan med att få tillgång till ytterligare en viktig funktion på samma ställe som man bland annat sköter närvarorapportering, administrerar hemsida, gör utskick och håller koll på föreningens medlemmar.

En serviceavgift á endast 19:- tillkommer på fakturan och ni som förening väljer själva om ni eller medlemmen ska betala den. laget.se föreslår att ni låter medlemmen betala serviceavgiften vilket gör hela medlemsfaktureringen kostnadsfri för er. En tydlig faktura med OCR, summa, sista betaldatum och klubbens logotyp skapar en trygghet som föräldrarna uppskattar. Dessutom kan föreningens kanslist eller kassör lägga tid på annat när medlemsfaktureringen går som på räls – det skapar också värde för medlemmarna!

Automatisk avprickning via OCR, påminnelsefakturor, nedladdningsbara bokföringsfiler, rapporter, regelbunden backup, kostnadsfri support med mera ingår i funktionen.

Såhär kommer du igång!