Idag är det på dagen 20 år sedan laget.se öppnade upp dörrarna till enklare digital administration och kommunikation inom svensk föreningsidrott. Mycket har hänt sedan dess, både i plattformen laget.se och inom idrotten.

Men idrottens värden är samma nu som då. Den bidrar till gemenskap och sammanhang. Personlig utveckling och bättre folkhälsa. Idrotten skapar en meningsfull fritid för både barn, ungdomar och vuxna. Barn som idrottar mår i regel bättre och får bättre resultat i skolan.

Vi är stolta över att få vara en del i detta men allt möjliggörs av omkring 800 000 idrottsledare i Sverige där de allra flesta är ideella. Många tar de insatserna för givet, men inte vi på laget.se. Istället vill vi hjälpa er som tar av er egen tid för att göra skillnad för andra. Vi ser er och har gjort till vår uppgift att underlätta i ert arbete.

Det är med vår vision om fler i idrott – att fler tjejer och killar ska hitta till idrotten och att fler ska stanna kvar längre – som vi tar oss an framtiden. Vi är övertygade om att idrotten är bra för både människan och samhället.

Vi vill idag därför ta tillfället i akt och säga tack till alla föreningar, ledare, kanslianställda, aktiva och föräldrar som är med oss på den resan. Tillsammans kan vi göra skillnad och vi ser fram emot 20 år till!