Vi har glädjen att välkomna en ny medarbetare till laget.se! Lisa jobbar nu som supportmedarbetare och föreningsrådgivare hos oss. För att lära känna henne bättre har hon fått svara på några frågor.

Hej Lisa och varmt välkommen! Kan du berätta lite om din idrottsbakgrund?

– Hej och stort tack! Man kan väl säga att den började som väldigt ung när jag spelade fotboll (eller mest stod på planen och tittade på). Därefter har jag tagit SM-guld i den ytterst välkända sporten Ultimate Frisbee och även instruerat i Aerobics.

Vad gjorde du innan du kom till laget.se?

– Jag har jobbat inom sportens värld under de fem senaste åren och då som kommunikatör inom ishockey och nu senast som idrottskonsulent på Svenska Bordtennisförbundet.

Vad tycker du är det bästa med föreningssystemet laget.se?

– Att det är så otroligt enkelt att administrera sin förening/sitt lag och kommunicera med sina medlemmar på olika sätt. Men också enkelt för exempelvis spelare och föräldrar att använda!

Vilket är ditt största idrottsögonblick?

– Trots mitt SM-guld i frisbee måste jag säga att mina största idrottsögonblick har jag haft tillsammans med BIK Karlskoga. Segern i förlängningen mot AIK våren 2017 som gjorde att man blev klara för direktkval till SHL kommer jag aldrig glömma!

Kan du nämna något som dina kollegor troligtvis inte vet om dig?

– Jag är grym på CandyCrush och är just nu på bana 4000…

Tack Lisa och varmt välkommen till laget.se!