Det är dags att välkomna Susanna Bollhem – vår nya Client Director och kollega på laget.se! För att lära känna henne bättre har hon fått svara på några frågor.

Hej Susanna och varmt välkommen!

Kan du berätta lite om din idrottsbakgrund?

– Hej! Jag spelade basket mellan ålder 8 – 9 och innebandy ett år mellan ålder 12 – 13. Även om det inte var något jag fortsatte med uppskattade jag mycket känslan av att vara med i ett team och åstadkomma saker tillsammans. Nuförtiden är rörelse och motion en superviktig del av mitt liv där jag hänger på gymmet, yogar, stretchar och dansar. Hälsan är så otroligt viktig för ens välmående.

Vad gjorde du innan du kom till laget.se?

– Då arbetade jag på startup-byrån Marketme. Har jobbat senaste åtta åren med affärsutveckling på olika sätt och de senaste tre åren mer dedikerat inom marknadsföring och kommunikation som passar mig väl.

Vad tycker du är det bästa med tjänsten laget.se?

– Det jag tycker är det bästa med laget.se är att det skapar förutsättningar för fler barn och unga att få ta del av idrotten, oavsett bakgrund och socioekonomiska förhållanden. Att vi dessutom kan göra konkret skillnad genom att spara tid för ideella ledare och lagföräldrar runt om i landet känns extra bra i magen. Det känns härligt att veta att allt det jobb vi gör på säljsidan mynnar ut i ett stärkt förenings- och idrottsliv där fler individer får möjlighet att växa som människor samt få tillgång till god sammanhållning och folkhälsa.

Vilket är ditt största idrottsögonblick?

– Hmmm. Jag är egentligen inte någon idrottsnörd ska erkännas, men jag har ett starkt minne från 12-årsåldern när jag hade sytt en egen mössa i syslöjden med Djurgårdens färger som jag kunde ha på mig under ett hockeyderby på hovet mellan DIF-AIK för sisådär drygt 20 år sedan. Det var en otroligt peppig stämning och ett gott minne.

Kan du nämna något som dina kollegor troligtvis inte vet om dig?

– Haha, svår fråga! Jag är väldigt transparent som person och mitt närmsta team vet nog typ det mesta om mig känns det som. Men kanske att jag har debatterat live med Jan Björklund i TV när jag var 20 år angående rätten att läsa upp betyg efter gymnasiet.

Stort tack Susanna och varmt välkommen till laget.se!