Med hjälp av verktyget för månadsgivare i laget.se har din förening möjlighet att få en ständigt återkommande månadsintäkt som kan göra stor skillnad på sikt – så att ni som förening kan fortsätta göra gott för hälsa, gemenskap och välbefinnande.

Här nedan listar vi några tips som kan hjälpa er på vägen mot något riktigt bra.

Inte koll på verktyget för månadsgivare än? Läs mer och anmäl intresse.

8 tips för att få fler månadsgivare

1. Sprid länken överallt

Att personer enkelt kan klicka sig in på er månadsgivarsida och på så sätt kunna ansluta är grundläggande. Så enkelt som möjligt ska det vara.

2. Kraftfullt mejlutskick

Gör snabbt ett specialanpassat mejlutskick till alla i föreningen direkt från månadsgivargränssnittet i Klubbadmin. Mycket effektfullt!

3. Sprid på sociala medier

Dela länken till månadsgivarsidan på exempelvis Facebook, Twitter och LinkedIn och beskriv vad man skulle betyda för er som givare. Uppmuntra gärna andra i föreningen att hjälpa till att dela.

4. Nyhet på hemsidan

Skriv en nyhet om att man nu har möjlighet att stödja er förening genom att bli månadsgivare och länka till månadsgivarsidan i nyheten.

5. Sätt upp lappar

Generera en QR-kod för månadsgivarsidan, klistra in bilden på koden i ett dokument och skriv något om varför man bör bli månadsgivare. Skriv ut och klistra upp runt anläggning och i närområdet. Fixa kod på exempelvis skapaqrkod.nu »

6. Sprid till personliga kontakter

Skriv kort om vad du tycker är viktig med att bli månadsgivare och avsluta med länken. Kopiera och klistra in i exempelvis SMS, WhatsApp, Messenger och skicka till vänner du tror vill bidra. Effektivt!

7. Länka er Instagram

Lägg till månadsgivarlänken på klubbens Instragram-profil. Lägg upp poster om månadsgivare och hänvisa till profilen där man kan klicka sig vidare till månadsgivarsidan.

8. VIKTIGT: Repetera

Upprepa allt ovanstående igen. Och efter ett tag, igen. Superviktigt. Visst kan man känna sig tjatig ibland, men faktum är att många missar informationen eller behöver en påminnelse när de egentligen vill bidra men har glömt bort.

Det kan vara extra effektivt att sätta ett rimligt mål för exempelvis antal månadsgivare eller total månadssumma och fortsätta upprepa insatserna till dess att målet är uppfyllt, för att sedan trappa ner en period.

Kör i vind. Lycka till!

Inte kommit igång med månadsgivare än? Fyll i intresse på manadsgivare.laget.se så hjälper vi er igång. Och nej, ni behöver inte använda laget.se sedan innan för att ta del av verktyget.

Vid frågor: 019-15 44 00 / support@laget.se