De är marknadsledande i en växande bransch av aktörer som erbjuder förtjänstmöjligheter för lag, skolklasser och föreningar. Newbody har bidragit till att föreningslivet har tjänat in över 600 miljoner. Newbody har också stöttat den omfattande satsningen på Cupguiden på laget.se.

Innan jul gjorde vi ett besök i deras lokaler i Västra Frölunda, Göteborg. Nedan ser ni några bilder därifrån.

Lagret. En översikt över Newbodys lager. Härifrån skickas kalsonger, tröjor och mycket mer till Sveriges föreningar.

Showroom. Vad som började med strumpor har idag blivit mycket mer.

Entrén. 35 anställda går ut och in här varje dag.

Löparstrumpan. En av de senaste produkterna.

Ny tjänst. Therese Hjälmner är en många med flera år inom Newbody-organisationen. Hon har tillträtt som ny marketing director & csr. Therese om framtiden för Newbody:

– Just nu har vi stort fokus på vår exportsatsning i Finland och Norge. Det ska bli väldigt intressant att följa utvecklingen på dessa marknaderna, och vi hoppas kunna bidra till föreningslivet på ett minst lika bra sätt där. I övrigt arbetar vi hela tiden för att förenkla och förbättra för våra kunder så att vi ska vara den självklara samarbetspartnern för föreningar och skolklasser –oavsett marknad.